Infolinia 800 109 509

Pasażer w sieci, czyli transfery lotniskowe z INTERGLOBUS, Follow me!

"System eKOMAKO Traveler dał nam przede wszystkim oszczędność czasu naszych pracowników oraz większą niezawodność" mówi Pan Andrzej Bloch z firmy Interglobus-Tour. Rekomendacja dla systemu rezerwacji i sprzedaży biletów autobusowych

Rekomendacja systemu rezerwacji i sprzedaży biletów autobusowych eKOMAKO Traveler z modułem internetowej sprzedaży bezpośredniej oraz ekstranetem dla agentów:

Szczecińska firma INTERGLOBUS specjalizuje się w transferach lotniskowych, dowożąc podróżnych do portów lotniczych Berlina i Goleniowa. Gwałtowny rozkwit usług transferowych rozpoczął się już na przełomie lat 2001/2002 a po wejściu Polski do UE osiągnął apogeum. Ekspansja tzw. tanich linii lotniczych na polskim rynku usług komunikacyjnych wywołała wzrost popularności przelotów turystycznych. Firmy spedycyjne i transportowe stanęły przed nowym, logistycznym wyzwaniem: w jaki sposób sprawnie i bezkolizyjnie obsłużyć wzrastającą rzeszę podróżnych?

Z pomocą przyszły zaawansowane technologie informatyczne, oferowane m.in. przez KOMAKO Software House.

O rozwiązaniach, zastosowanych w celu podwyższenia standardów sprzedaży w INTERGLOBUS rozmawiamy z jednym z współwłaścicieli firmy, panem Andrzejem Blochem.

KOMAKO: Pamięta Pan, jak Pańska firma radziła sobie z obsługą podróżnych przed turystycznym boomem roku 2004 i 2005?

Andrzej Bloch: - Oczywiście, to nie było aż tak dawno temu, raptem parę lat. Zamówienia przyjmowaliśmy metodą tradycyjną czyli na telefon, albo bezpośrednio w biurach podróży lub poprzez agentów turystycznych, z którymi współpracujemy. Powodowało to konieczność gromadzenia danych za pośrednictwem równie tradycyjnych, co zawodnych metod: ręczne przepisywanie, ciągłe telefonowanie, tony papieru...

Gdy nadeszła fala zainteresowania wyjazdami, pracownicy INTERGLOBUSU często musieli zostawać po godzinach, aby sprostać zamówieniom. To z kolei groziło zatorem organizacyjnym i błędami, wynikającymi chociażby ze zrozumiałego, ludzkiego zmęczenia. Wprowadzenie nowej metody ewidencji i kontroli sprzedaży stało się koniecznością, wymogiem chwili.

KOMAKO: Sięgnęliście wówczas po specjalizowany program – platformę rezerwacyjno-sprzedażową - aplikację, stworzoną specjalnie dla Was przez KOMAKO. Skąd ten wybór?

Z wcześniejszych doświadczeń zawodowych. Jeszcze jako pracownik firmy spedycyjnej SPEEDPOL wielokrotnie zetknąłem się z aplikacjami KOMAKO. Aplikacja KOMAKO.asp umożliwiła uruchomienie dwóch, niezwykle ważnych dla nas serwisów: dla współpracujących z nami partnerów biznesowych, agentów turystycznych oraz serwisu dla odbiorcy końcowego - czy bezpośrednio dla podróżnych, zainteresowanych naszymi usługami.

W pierwszym przypadku informacja o rezerwacji biletów dla całych grup turystycznych z biura podróży trafia błyskawicznie - w czasie rzeczywistym - do głównego systemu operacyjnego INTERGLOBUSU. Bez przekłamań, i bez potrzeby angażowania dodatkowych pracowników. Natomiast serwis dla indywidualnych podróżnych, dostępny na naszej witrynie www.interglobus.pl umożliwia bezpośrednią rezerwację biletu na obsługiwane przez nas trasy. Płatność kartą, bądź przelewem elektronicznym odbywa się dzięki naszej umowie z firmą POLCARD. Oczywiście - wszystko odbywa się on-line.

KOMAKO: Jakie , odczuwalne korzyści przyniosło Wam wdrożenie informatycznej platformy rezerwacyjno-sprzedażowej?

Przede wszystkim: oszczędność czasu naszych pracowników oraz większa niezawodność systemu. Dysponujemy flotą 10 busów, kursujących od Berlina po Słupsk. W obszarze naszego działania znajduje się cały region Pomorza Zachodniego. To skomplikowane logistycznie przedsięwzięcie, zwłaszcza w okresie natężenia ruchu turystycznego i wyjazdowego boomu. Przez ponad dwuletni okres funkcjonowania platformy KOMAKO nie mieliśmy żadnej wpadki, żadnej pomyłki, spowodowanej błędem natury informatycznej. System jest na bieżąco monitorowany i serwisowany przez informatyków KOMAKO i działa bez zarzutu.

KOMAKO: Czy były jakieś trudności z jego wdrożeniem?

Jak to często bywa - w okresie próbnym, gdy "dociera się" rozmaite elementy nowo używanego narzędzia - zdarzały się drobne zacięcia. To rzecz zrozumiała. Sądzę, że drobne zacięcia miałaby nawet tak potężna i dobrze zorganizowana firma jak Microsoft. Kto wie, może miałby ich więcej? A mówiąc zupełnie serio: funkcjonalność wdrożonego produktu KOMAKO jest stuprocentowa.

KOMAKO: Czy, oprócz wymienionych już zalet stosowanej przez Was platformy, aplikacja stwarza inne, dodatkowe możliwości?

Owszem. Strumień informacji, rejestrowanych i gromadzonych w bazie danych, daje nam możliwość bieżącej analizy finansowej firmy, generuje zestawienia, dające nam obraz rzeczywistego wykorzystania potencjału firmy. To doskonałe i niezwykle wygodne narzędzie zarządzania naszą flotą pojazdów. Prócz tego - możemy na bieżąco obserwować tendencje, jakie pojawiają się w naszej branży. Jak wiadomo - szybka informacja jest dziś najcenniejszym towarem.

Dziękujemy za rozmowę

Rozmowę prowadził
Witold Bachorz





* KOMAKO.asp to nazwa usługi szczecińskiej firmy KOMAKO Software House. Polega na udostępnianiu platformy serwerowej Microsoft (MS Windows, MS Terminal, MS SQL Server, IIS Server) na potrzeby firm korzystających z różnego rodzaju oprogramowania (portale eKOMAKO, różne aplikacje biznesowe, w tym systemów InsERT GT, enova, Microsoft Dynamics NAV oraz eKOMAKO Traveler).