Infolinia 800 109 509

KOMAKO.asp i sprzedaż galanterii skórzanej PUCCINI w Złotych Tarasach

Firma PUCCINI, posiadające kilkanaście sklepów w Polsce w tym m.in. w galerii Złote Tarasy, kojarzy się głównie z ekskluzywną galanterią skórzaną, eleganckim bagażem podróżnym i wyszukanym wzornictwem. Oferowane przez nią wyroby skórzane wykonane są z wyselekcjonowanych skór najwyższej jakości. Mistrzowskie wykonanie nadaje im klasę i prostotę. Jednak o sukcesie przesądziła nie tylko jakość oferowanych towarów, ale także – doskonała organizacja dystrybucji i sprzedaży, oparta na zaawansowanych usługach hostingowych KOMAKO.asp

PUCCINI – ekspansja w sieci...
Marka PUCCINI znana jest od co najmniej 1992 roku . Wtedy to po raz pierwszy uruchomiono dystrybucję skórzanych portfeli, rękawiczek, pasków i bogatego asortymentu skórzanej galanterii. Od roku 1999 do oferty włączono także kilkanaście kolekcji ekskluzywnego bagażu podręcznego. Do roku 2006 prowadzona była wyłącznie sprzedaż hurtowa na dużą skalę, m.in. do takich krajów jak Rosja, Łotwa i Niemcy. Od wiosny br. roku działalność PUCCINI rozszerzyła się o sprzedaż detaliczną w oparciu o nowo otwarte salony w centrach handlowych Warszawy - Złote Tarasy i w Gliwicach - CH Forum. To dopiero początek ekspansji – do roku 2010 firma planuje uruchomić 20 własnych salonów w Polsce i w innych krajach Europy Środkowej. Docelowo ma być ich 30. Są już dość zaawansowane przygotowania do otwarcia sklepów w Opolu, Krakowie, Białymstoku i w Bielsku-Białej. Każdy z nich będzie oddalony o kilkaset kilometrów od głównej siedziby i magazynu, które mieszczą się w Dobrej Szczecińskiej. 
 
- W związku z tym, że nasze przedsiębiorstwo stale się rozwija, zaistniała potrzeba bardziej optymalnej i precyzyjnej strategii sprzedaży - mówi Artur Rydzewski, dyrektor PUCCINI.- Wcześniej korzystaliśmy z programów sprzedażowych, takich jak Subiekt GT, ale to nie wystarczyło, aby monitorować na bieżąco sprzedaż w nowo otwartych placówkach. Szukaliśmy rozwiązań informatycznych, które pozwoliłyby na sprawny i szybki obieg informacji miedzy naszą centralą a sklepami.

Początkowo brano pod uwagę stworzenie rozwiązania, w oparciu o własny serwer. Za takim podejściem przemawiała możliwość uniezależnienia się od zewnętrznego dostawcy usług hostingowych. Rodziło to jednak inne problemy, związane m.in., z koniecznością serwisowania sprzętu, stałego nadzoru – a więc praktycznie stworzenia od podstaw całego, osobnego działu informatycznego firmy. To stawiało pod znakiem zapytania ekonomiczny sens tak szeroko zakrojonych działań. – W pewnym momencie trzeba sobie zadać pytanie: czy aby przeczytać gazetę, trzeba od razu kupować całą drukarnię? – tak obrazowo tłumaczy swoje dylematy dyrektor Rydzewski. 


...ekspansja w CH Złote Tarasy

W sukurs oczekiwaniom PUCCINI przyszły rozwiązania KOMAKO.asp, proponowane przez firmę KOMAKO znaną ze współpracy z INSERTEM, wrocławskim producentem oprogramowania dla handlu. Oferta KOMAKO rozwiała wątpliwości managementu PUCCINI, było to bowiem gotowe rozwiązanie, dzięki czemu nie trrzeba było ponosić wysokich kosztów początkowych, jakie pojawiły by się w przypadku inwestycji we własną infrastrukturę. A jednocześnie niosła ze sobą wiele korzyści związanych z usprawnieniem zarządzania organizacją rozproszoną geograficznie. 

Warto wyjaśnić, że usługi KOMAKO.asp to udostępnianie oprogramowania do zarządzania przedsiębiorstwem przez Internet. Usługi są udostępniane na specjalnej platformie (infrastrukturze), która oparta jest o systemy Microsoft Windows Server. Aplikacje uruchamiane są zdalnie w sesjach terminalowych, a praca w każdym oddziale odbywa się na wspólnej – centralnej – bazie danych. W efekcie możliwe jest monitorowanie sprzedaży w czasie rzeczywistym i kontrolowanie sytuacji we wszystkich oddziałach. Dzięki temu centrala w Dobrej Szczecińskiej może na bieżąco analizować sprzedaż w warszawskim centrum handlowym Złote Tarasy i w gliwickim „Forum”. Z czasem będą do niej spływać informacje z innych, nowo otwieranych salonów Puccini. Dostępność on-line informacji z całej organizacji oraz możliwość bieżącej kontroli i analizy danych wspiera podejmowanie trafnych decyzji i stanowi kluczowy element dynamicznego rozwoju firmy

Sprzedaż detaliczna w salonach odbywa się przy pomocy drukarek fiskalnych, podłączonych do sklepowych komputerów. Dzięki możliwościom technologii Microsoft i usługi KOMAKO.asp paragony wystawiane w aplikacji zainstalowanej na serwerze KOMAKO są przesyłane do drukarek podłączonych do komputerów lokalnych. Tak więc KOMAKO.asp może być z powodzeniem wykorzystywane także w działalności detalicznej. Dzięki zastosowaniu wspólnej bazy danych, paragony wystawiane w Subiekcie GT, są widoczne od razu po wystawieniu nie tylko w salonie ale także w centrali w Dobrej Szczecińskiej. 
 
Informacje spływają na bieżąco, dzięki czemu możliwe jest szybkie i sprawne reagowanie na rozmaite sytuacje (np. brak asortymentu, pomyłki w naliczaniu ceny itp.) Eliminuje się w ten sposób ryzyko błędów, jakie zwykle towarzyszą skomplikowanym operacjom z udziałem ludzi. – Przez cały czas „widzimy” naszą sprzedaż. Aby zabezpieczyć się przed losowymi zdarzeniami typu nagła awaria prądu czy łącza internetowego, nasze sklepy w każdej chwili mogą przejść na tryb „ręczny”, tak by nie sparaliżować pracy salonu. Zabezpieczenie przed awarią polega na wyposażeniu każdego sklepu w kasę fiskalną, która działa off-line. W sytuacji kiedy brak jest połączenia z subiektem praca sklepów odbywa się przy użyciu kas - mówi Artur Rydzewski i zapowiada dalsze innowacje w dziedzinie informatycznego zarządzania firmą. 

W połowie 2007 roku wdrożona została kolejna propozycja KOMAKO Software House: kolektory danych. Polega ona na gromadzeniu informacji o ilości towarów w przenośnym urządzeniu (kolektorze) które odbywa się poprzez skanowanie kodów kreskowych czytnikiem wbudowanym w kolektor. Dane zgromadzone w kolektorze są następnie przesyłane do Subiekta i mogą posłużyć do wykonania inwentaryzacji lub sporządzenia dokumentów magazynowych i handlowych
W magazynie, przy asortymencie liczonym w tysiącach czy dziesiątkach tysięcy sztuk trudno jest ogarnąć bieżący stan zasobów. Inwentaryzacje, prowadzone w tradycyjny sposób, dają obraz niepełny, obarczony dużym ryzykiem błędu i wymagają zaangażowania sporych zasobów ludzkich i czasowych. Przy użyciu kolektorów czas wykonania inwentaryzacji jest nieporównywalnie krótszy a ryzyko błędu ogranicza się praktycznie do ewentualnych nieprawidłowości przy skanowaniu towarów.

Kolektory są przydatne nie tylko podczas inwentaryzacji. W firmie PUCCINI nieraz tworzone są dokumenty handlowe zawierające 100 i więcej pozycji. Do tej pory były one tworzone ręcznie co zabierało sporo czasu a pracownik mógł się łatwo pomylić przy wybieraniu towarów do dokumentu. Dzięki użyciu kolektorów utworzenie takiej dużej faktury nie stanowi problemu. Pracownicy mogą skanować towary kilkoma kolektorami równolegle a później przesłać je do programu w formie odpowiedniego dokumentu. 
Wprowadzenie technologii skanowania towarów i przesyłania danych do bazy pozwoliło na lepszą kontrolę stanu magazynowego a także wzrost wydajności pracowników, którzy zaoszczędzony czas mogą spożytkować na inne czynności. 
Wdrożenie tego rozwiązania wymaga jednak rozłożenia w czasie: wszystkie towary muszą być bowiem opatrzone poprawnym kodem kreskowym i czynność tę, niestety, trzeba wykonać ręcznie, a następnie zweryfikować poprawność wprowadzonych kodów. Przy tak dużym asortymencie proces ten przebiega stopniowo. Dlatego też obecnie nie wszystkie jeszcze towary mogą być ewidencjonowane przy pomocy kolektorów. Artur Rydzewski jest jednak dobrej myśli: - Raz wykonana, dość żmudna praca, zaowocuje w przyszłości sprawniejszym funkcjonowaniem magazynu i większym komfortem pracy. Rozwiązanie oparte na kolektorach danych jest już w pełni wykorzystywane w sklepach, i tam – na mniejszym asortymencie – metoda ta sprawdza się znakomicie.

Wdrożenie usługi KOMAKO.asp w PUCCINI pokazuje, że jest to idealne rozwiązanie dla przedsiębiorstw rozproszonych. Pozwala zebrać dane całej firmy w jednym miejscu, do którego dostęp jest możliwy w każdej chwili z dowolnego miejsca na świecie. To umożliwia bieżącą analizę sytuacji, szybkie reagowanie na procesy zachodzące w organizacji i podejmowanie trafnych decyzji. W efekcie zdecydowanie podnosi się poziom zarządzania przedsiębiorstwem. 

Z kolei wykorzystanie urządzeń takich jak drukarki fiskalne czy kolektory danych w KOMAKO.asp pokazuje iż jest to rozwiązanie przeznaczone także dla firm działających w branży detalicznej

Przykład PUCCINI obrazuje iż KOMAKO.asp to nie tylko udostępnianie systemu do zarządzania przedsiębiorstwem przez Internet ale wciąż rozwijająca się usługa wprowadzająca kolejne udogodnienia dla codziennych operacji niezbędnych w działalności organizacji handlowej.